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Phnom Penh
venerdì, settembre 09, 2016English Version Below -
Arriviamo a Phnom Penh alle 16,20, con un volo partito da Chiang Mai alle 11,55, con scalo a Bangkok.
La prima impressione, anche molto condizionata da quello che abbiamo sentito e dalle mille raccomandazioni che ci sono state fatte, è quella di una città per niente sicura, in cui la prima cosa che ci è stata detta è di mettere la borsa a tracolla per evitare che qualcuno in motorino la strappi via, e in cui attraversare la strada è un'impresa degna del migliore slalomista.
Probabilmente anche per il fatto che siamo
arrivati di sera, e quindi ovviamente in senso di pericolo e di confusione è
amplificato, ma la capitale cambogiana non è propriamente una città tranquilla.
Il giorno seguente programma leggero: campi di concentramento e museo dell'olocausto. È un'esperienza fortissima, di un'intensità elevatissima, che ti lascia per un po' senza la forza di parlare.
È incredibile pensare che meno di quarant'anni fa un quarto della popolazione sia stata uccisa per seguire i piani di un folle.
Ma la cosa più terrificante è che cose del genere sono sempre successe, succedono tutt'oggi e succederanno ancora, perché qualsiasi consapevolezza e coscienza storica non saranno mai abbastanza per sradicare il male dal mondo.
Avere davanti le immagini, le fotografie, le descrizioni e gli strumenti di tortura, accompagnati da un'audioguida che fornisca nel dettaglio tutte le informazioni relative ad ogni elemento, contribuisce a dare una dimensione ancora più vera e reale di quello che fino a prima conoscevamo solo in parte.
E la sera una passeggiata sul Mekong ci ha fatto
realizzare quanto la Cambogia sia un paese che sta sì crescendo, e a ritmi
altissimi, ma che si sta ancora riprendendo da un periodo che l'ha distrutta
sotto ogni punto di vista, in cui il tasso di povertà è ancora elevato, e in
cui certe cicatrici sono ancora troppo fresche o troppo profonde da guarire.
Per il terzo giorno a Phnom Penh abbiamo pensato a altri due must: il Palazzo Reale e il National Museum.
Il Palazzo Reale è costituito da un insieme di strutture adibite a usi differenti, di cui uno dei principali è la Silver Pagoda, un tempio con il pavimento interamente d'argento (che per non essere rovinato è coperto quasi interamente da tappeti..) in cui viene conservato l'Emerald Buddha. Ricorda molto il Palazzo del Re a Bangkok e in generale i templi thailandesi, con le stupa, i tetti d'oro brillanti e gli altari con i Buddha.
Terminiamo la giornata con una cena tipica
cambogiana, accompagnata da una performance di musica e danza locale, che
riflette tutta la grazia, la calma e la bellezza della cultura, in contrasto
con il rumore, il traffico e la confusione della città.
We arrived in Phnom Penh at 4,20 pm, with an 11,55 am flight from Chiang
Mai, with a layover in Bangkok.
The first impression, also very influenced by what we’ve heard by the
thousand recommendations we’ve been given, is of an unsafe city, where the
first thing we had been told was to wear the bag as a shoulder bag to avoid
anyone on a motorbike would tear it off, and where crossing the street is a
challenge for the best slalom specialist.
Probably also because we arrived at night, and of course the feeling of
danger and confusion is exaggerated, the Cambodian capital is definitely not a
quite city.
The next day, light program: Killing Fields and Holocaust Museum. It’s a
strong experience, of a high intensity, which leaves us unable to talk for a
while.
It’s incredible to think that less than 40 years ago a quarter of the population was killed to follow the plans of a nut. But the most terrifying thing is that things like this have always happened, still happen today and will happen again, because any awareness and historic consciousness will never be enough to uproot the evil from the world.
It’s incredible to think that less than 40 years ago a quarter of the population was killed to follow the plans of a nut. But the most terrifying thing is that things like this have always happened, still happen today and will happen again, because any awareness and historic consciousness will never be enough to uproot the evil from the world.
Being able to see the pictures, the descriptions and the torture tools,
together with an audio guide providing all the detailed information related to
any element, contributes to give an even more real and true dimension to what,
until before, we only knew in part.
At night, a walk on the Mekong River made us realize how Cambodia is growing,
and at full speed, but how is still recovering from a period that destroyed it
in any possible way, where the poverty rate is still high, and where some wounds are
still too fresh or too deep to heal.
For our third day in Phnom Penh we thought about other two musts: The
Royal Palace and the National Museum.
The Royal Palace is a set of structures designated to various purposes, one of the main building is the Silver Pagoda, a temple with a fully-silver floor (which is almost entirely covered by carpets not be damaged) where the Emerald Buddha is kept.
It reminds me the Grand Palace in Bangkok, and in general Thai temples, with the stupas, the shining gold roofs and the altars with Buddha.
The Royal Palace is a set of structures designated to various purposes, one of the main building is the Silver Pagoda, a temple with a fully-silver floor (which is almost entirely covered by carpets not be damaged) where the Emerald Buddha is kept.
It reminds me the Grand Palace in Bangkok, and in general Thai temples, with the stupas, the shining gold roofs and the altars with Buddha.
5 minutes far, there is the National Museum, a beautiful museum where
anything is kept: from Angkor time statues to contemporary art pieces, from
evidences and videos about Cambodian involvement to the WW2, to sculptures and
items from every age. Everything inserted in a structure recalling a temple,
with a garden inside which is the most peaceful place you could ever picture.
We ended our day with a typical Cambodian dinner, followed by a local music
and dance performance, which reflected all the gracefulness, the calm and the
elegance of the culture, in contrast with the noise, the traffic and the chaos
of the city.
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